29 juli 2013

Testar "bildöverföring" på canvas.

För en tid sedan provade jag att göra en slags bildöverföring. Jag testade med ett mönsterpapper jag äääälskar! Och det fungerade. :)
Ett tjockt lager Modge Podge. Verkligen rikligt lager direkt på canvas tavlan. Sen lade jag den fina sidan, som jag gillar, nedåt. Sen fick det torka. Lite otålig är jag så den fick lite hjälp på traven med värme.

Sen börjar det. Blöt upp pappret lagom mycket och gnugga. Inte gnugga för mycket på samma ställe. Då lossnar mönstret. Och inte för mycket vatten.
Jag använde mig av fingrarna. Man kan använda svamp också, men tyckte jag hade bäst kontroll över processen med händerna.
Det tog en stund, och det blev lite stökigt runt mig men, det är en skön känsla när det fina mönstret sakta visar sig. :)

Tavlan väntar på den sista "touchen", sen får ni se den.



Inga kommentarer: