23 dec. 2013

Collage på kollegieblock av gelli tryck

Sitter du med en stor hög med fina papper efter att du använt din gelli plate?!

Jag ville göra något användbart och klädde in framsidan på små kollegienblock.
Det blev riktigt bra tycker jag och kommer göra fler framöver.
En rolig liten present att ge bort. Ett av blocken ska en kompis få.

Jag änvände lite olika teknik.
Här använde jag mina kladdpapper som jag har använt för att rulla av min roller, mellan de olika  Gellitrycken. Därför fick jag raka linjer som jag klippte efter.  Jag klippte ut och satte ihop dem till ett snyggt collage där alla detaljer jag gillar kommer fram.


Gillar att man nästan inte ser vad jag klippt ut och satt till. Det passar så bra ihop. Tjohoo.
Här har jag mer använt mig av rivtecknik. Jag har rivit at olika tryck jag har som går ungerfär i samma färger. Är nöjd som den är tror jag. Men man skulle kunna sätta till detaljer med färg och doodel. Får se vad jag vågar mig på. =)

Inga kommentarer: