5 feb. 2014

Artisan Album av Pink Paislee

Hej igen.
Har testa en rolig grej. Artisan Album av Pink Paislee. Ett "naket" album med en fram och baksida med något slags tyg på och olika mönstrade sidor inuti som man alla kan färga.


Det är verkligen roligt att med färger eller papper bestämma vilken stil man vill ge ett tomt skal. Man kan göra det till vad som helst. Jag valde två Colorshine från Heidi Swap att färga in både fram och baksida och innersidorna. Färgade in banden och blommorna i samma färger. Använde färgerna Seafoam och Navy.
Det var första gångern jag gjorde något sådant så det var lite läskigt, men det var roligt och jag tycker det blev bra! Inte så svårt som man kan tro innan man har provat det.


 



Jag tänkte mig en känsla av havet, en sjöjungfru och glimm glimm som i en saga. =)
Seambinding i olika nyanser, som vågor och sjögräs. Ha ha Poetiskt va?!



Innersidorna har jag kvar att fixa till så det blir finare. Men de är fina som de är också!


Till de oerhört fina bubbelmönstret som jag är helt förälskad i använde jag Elementals Stencil - prima Marketing, och Sparkel medium. Det finns många, många, många fina färger och nyanser. Jag använde tre olika färger som blev sååå fina ihop.



 
Blir löjligt lycklig när jag ser det. =) Bara jag som gillar dessa färgerna?

Inga kommentarer: