3 mars 2014

Frossa i färg och struktur med Tattered Angel Paint System.



Jag vet en sak om mig själv och det är att jag ÄLSKAR olika strukturer och skiftningar i färger. Jag tycker att det i sig kan ge en härlig tavla att titta på.

 
I helgen testade jag äntligen två ideér jag haft länge:

Nr Ett: Att skära hål i canvas duken med hjälp av kniv. Bidrag till "att det händer något" på duken.
En sorts struktur det också.

Nr Två: Att testa en produkt som är gammal men som jag varit nyfiken ett bra tag. Tattered Angels Paint System LAGOON.
Glimmer Mist är jag bekant med sen innan, men Glimmer Glam, Chalkboard och Glaze är helt nya för mig och jag var väldigt nyfiken. =) Spännande!!!

 
 
 
 Jag fyllde en liten canvas med gesso och molding pasta väldigt grovt och ojämnt. MASSOR av struktur var mitt mål! Sen använde jag en mask till fjädrarna och två olika makser till blommor ihop med moldingpasta. Vitt vitt vitt var det då... och sen gick jag lös med färger. =) UNDERBART kul!




 

 
Åhhh älskar allt liv i denna bilden. =)



Bara spruta, dutta, skvätta, pensla och spruta och skvätta lite till.  =) Slutresultatet blev kanon, iallafall i mina ögon!

Chalken är matt, inget glimmer alls.
Jag använde fler mister än den som fanns i paketet för att få det riktigt livligt.
Glimmer glace är en rolig produkt men det tar ett tag att förstå sig på dess egenskaper. Men det ger en skönt glansig yta. Inte glittrig, inte glimmande utan bara en glans som ser ut som att ytan inte torkat riktigt.
Glimmer Glam är ungefär som det låter. Glam som i Glamour och Glitter. Glitter och Glamour.  =)

2 kommentarer:

Sinikka sa...

Vilken otroligt fin tavla och vad bra det blev med din utmaning att skära i duken.
Tack för inspirationen
Sinikka

Bitan sa...

Tack Sinikka! Roligt att höra att du blivit inspirerad! Det är alltid kul att prova nya saker.