28 mars 2014

Tavlan som äntligen blev verklighet.

I montern på Skaparlusten under Scrap and Pearl Event 2014 stod även denna tavlan som många av er fastnade för och hade frågor om.
Den har jag haft i mitt sinne i ett år ungefär. Bakgrunden har legat färdig i flera månader och till slut kände jag mig redo för att få alla bitarna på plats. =)
Den blev som jag hade tänkt mig faktiskt. 




 
Jag har använt mig av kugghjul dies och andra dekorationer ni kan hitta i Skaparlustens butik.
Men det finns en del loppisfynd i form av gamla fina knappar och antika örhängen och beslag och ramar också. Älskar när man kan blanda så där.
 
Den här känner jag mig riktigt nöjd med! Blir glad när jag ser den.
 
 Här kommer "hemligheten"bakom tavlan.  =)
 De stora kugghjulen och "svirlsen": Enamel UTEE -Platinum och svart gesso gjorde dem så.
Och bakgrunden är en mix av Color Shine - Bronzer o Chatreuse, tror jag faktiskt. Och lite Inca Gold på topparna för att framhäva sturkturen.

Undrar ni något så svarar jag gärna på frågor.

Inga kommentarer: