15 maj 2014

Ytterligare en ask.

Hej igen. Efter att ha fixat mitt hjärta förra inlägget har jag snöat in på det är med askar. Det här är en större variant som jag klätt med papper och dekorerat med en blandning av smått och gott jag hade hemma. Bla en hemmagjord blomma i linnetyg, en knopp och några äkta klockdelar ur ett fantastiskt  litet paket som Skaparlusten har fått in i fysiska butiken.
Jag har gått hårt åt kanterna med Primas Distressimg tool för att få det att se riktigt Shabby ut. =)
 
 
 
 
Pappret jag använde var helt neurtalt från början. Jag spädde ut Silks med lite vatten och målade  detaljer för att ta upp färgerna i dekorationerna.
En rolig grej att göra är att böja metalldekorationen runt kanten på locket. Det binder ihop locket med sidorna tänker jag.
 

 Ännu en gång har glitterpastan gjort succé i mina ögon. Man kan göra så fina detaljer med dem. Här har jag använt två färger och använt en mask med text.

 Det är flera små detaljer som jag känner mig nöjd med i detta projektet. =)
Istället för att ha spesten runt hela locket avslutande jag det, i och med en riven kant jag gjort med Distress-tool. De blev ett naturligt avslut, mitt i allt, på något sätt.




Liten shabby detalj med prickigt papper som får lov att titta fram undertill. Ville att det skulle se ut som att denna asken har häng med i några år, inte att den är helt ny. =)
Har jag lyckats? Vad tycker du?



Ytteligare små söta kugghjul och klockdelar.

Inga kommentarer: