18 juni 2013

Liten Canvas i mixed media - Våga.


Enligt temat var målet att våga, så jag utmanade mig själv lite. Vågade använda symaskinen till "ramen"runt texten och nedanför ser du mitt andra experiment som jag vågade mig på.
Min lilla pärlgömma.


En kapsyl använde jag i ena hörnet och i andra två stora pärlor.  Lite annat följde med i grunden också. Sen täckte jag allt med mönsterpapper tillsammans med ModPodge. Det blev några lager innan jag var nöjd med resultatet.  




Sen täckte jag allt med gesso.




Lite skrynklor i pappret blev synliga med gesson.




Nästa steg var mönster med hjälp av gesso och stencil.  Älskar detta mönstret!! Mixade färger, mister och akryl till jag kände mig nöjd.




Kände mig nöjd med resultatet. Det blir som roligast när man släpper taget och bara "go with the flow", Ta det som det kommer. Blir det "fel", vilket det egentligen aldrig blir, men det blir kanske inte som man tänkt sig, så får man hitta på ett sätt att fixa det.

Min uppmaning till alla är att
Våga!! =)




Inga kommentarer: