6 juni 2013

Pink Encrusted Jewel från Stampendous.



På Pearl & Scrap eventet i globen upptäckte jag "En liten butik i Mörrum".  
I montern fanns flera prover som jag blev alldeles förälskad i. 
Det var embossing produkter från Stampendous- Fran-Tàg. 



Helt otroliga! Jag har lekt lite för att lära mig produkten och nu tror jag att jag har fått kläm på det. =) WOW!! Älskar det! Ni förstår.... ha ha...jag är såld. 


Glitter och strukturer och så levande!
På bilderna ser ni alla olika element från Encrusted Jewell kit pink. 
Fantastiskt!


I botten hade jag en vädigt strukturerad grund. Moldingpaste, gesso, nät, crackelpaint och lite spets och mist. Men jag hade kört fast. Tills det slutade med att mitt art journal album såg ut så här på framsidan.


Fjärilens vingar doppades också i embossing.
Möjligheterna är oändliga!!

Chipboard svirl embossad.
och sist en liten glittrig skatt i nätet.


PS. ett litet tips...
I alla instruktioner jag sett på nätet poängterar de att man måste värma underifrån. Vilket är helt rätt... ha ha. Gör man inte det så slutar det med glitter i hela huset. Detta fungerar bra så länge man har något kort eller papper eller liknande tunnt som man kan värma genom.

Men, som ni ser så ville jag ha mitt glitter på ett tjockt bokomslag. Tipset är: lägg, häll eller "dutta" ut allt som du vill ha det. Sen lägger du in allt i ugnen på hög värme och med grilleffekt ovanifrån. (jag hade den nog på 300 grader)  Håll koll på det hela tiden. Du ser ganska tydligt när det smälter och det är dags att ta ut det. det funkade riktigt bra! =)


Inga kommentarer: