9 nov. 2013

Mer från min gelli plate

Nu har jag varit i farten igen. Ser att någon har blivit lite inspirerad. Det är verkligen roligt att veta!

Ett tips som jag kände på en gång är att vara ganska sparsam med färgen. Har man tunna lager med färg blir det mer effektfullt, tycker jag. Torkar man inte av plattan mellan varje "tryck" blir effekterna fantastiska. Plötsligt följer en liten detalj som suttit fast i plattan med upp i trycket och skapar helt oväntade effekter och färgdetaljer som inte går att planera.
Så gillar jag det. :)

Det är så rofyllt, och lite som när man stickar. :) Bara ett varv till sen ska jag sluta... och ett varv till och...ett varv till och... Ja. Haha



Denna gången har jag provat några nya redskap från hemmet. Stämplar, band och en plast förpackning.



Tyll! Det gav urläcker effekt!!! 

Inga kommentarer: