28 juli 2014

Bakom kulisserna... "Havets drottning"


Hej igen. Efterom jag själv ofta tycker om att se processen när något alster blir till så ska ni också få se några bilder jag tog under tiden som "Havets drottning" växte fram.

Måste säga att jag kände en viss oro över att måla henne eftersom hon var ganska fin från början också. =) Kanske jag bara skulle förstöra henne genom att "hålla på en massa" ...


Men det blev gesso över hela tavlan. Riktigt snyggt i vitt också. ha ha


Jag använde en stämpeln Thoughtful Lady II  från LaBlanche som grund för hela tavlan. Just detta ansiktet hade så bra vinkel så man kunde lätt använda det på detta sättet.
Här försökte jag täcka ansiktet så gott jag kunde.


 
Metalldekorationerna täckte jag inte helt med gesso. Bara delar av dem. Det ger lite mer effekt när man sätter färg på allt och materialen reagerar olika ihop med misterna.








Här har jag gjort mitt färgval och provat lite på hushållspapper för att se hur de passar ihop. Jag använde inte riktigt alla på bilden, men flertalet. En väkdig blandning på färger och märken som ni ser. =)

Sen tog jag mod till mig och gick lös på "donnan". =) Och resultatet ser du i tidigare inlägg.

Inga kommentarer: