6 aug. 2014

Primas Mixed Media Album

Det här är ett album helt i min stil! Jag som gillar canvas älskar detta albumet!



Framsidan har en resist yta. När du färgar in canvasen runt omkring tar inte texten åt sig färgen. Läcker effekt!!


 Jag kan tycka att ringarna inte är speciellt fina, så det kändes bra att komma på ett sätt att "baka in den i arrangemanget". =) Tog hål i blomman och trädde den runt ringen fäste den på sidan. Perfekt!


Älskar alla nyanserna i dessa blommorna. De flersta mistade jag lite för att passa in. Mycket bra sätt att få saker att matcha varandra!




Mer lager på lager och olika matrerial för att skapa sturktur.


Crackelpaint gillar jag på sådana här alster. Och moldingpasta förstås. De är så kul och se hur de olika materialen reagerar olika med färgerna jag sätter på. Det blir så levande och du vet aldrig hur det blir. Det gillar jag. Man får vara öppen för förändringen i arbetet hela tiden. =)



Några remsor sticky canvas för strukturen. =) Min nya favorit fick följa med på ett hörn.




Min ljuva framsida. Mmmm Det känns som en bra start för resten av albume! =)

Inga kommentarer: